«Το ηλεκτρονικό εμπόριο καλύπτει οποιαδήποτε μορφή επιχειρηματικής ή διοικητικής
συναλλαγής ή ανταλλαγής πληροφοριών, η οποία εκτελείται με τη χρησιμοποίηση οποιασδήποτε τεχνολογίας Πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών»
Λίγα λόγια για τα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Εντυπωσιακή αύξηση της τάξεως του 30% καταγράφουν τη χρονιά 2011 οι συνολικές αγορές των Ελλήνων καταναλωτών μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου για προϊόντα και για υπηρεσίες, οι οποίες σε αξία διαμορφώθηκαν στο 1,7 δισ. ευρώ.
Παρά τις σταθεροποιητικές τάσεις το δεύτερο εξάμηνο του έτους 2011, αυτήν τη στιγμή 1,5 εκατομμύριο online Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν κατά μέσον όρο 15 φορές τον χρόνο από το Internet, ξοδεύοντας 1.150 ευρώ ετησίως, εκ των οποίων τα 2/3 κατευθύνονται σε ελληνικά sites.
Πίνακας 1: Έλληνες on-line καταναλωτές… Αυξάνονται και αγοράζουν περισσότερο.
Επίσης ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι Έλληνες άρχισαν να εμπιστεύονται και την εγχώρια αγορά όσων αφορά τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Σε αυτή την εξέλιξη βασικοί συντελεστές αποτέλεσαν η δημιουργία μεγάλου αριθμού ηλεκτρονικών καταστημάτων τα τελευταία χρόνια, η εξοικείωση των Ελλήνων με την χρήση της πιστωτικής κάρτας, η ευκολία που προσφέρει το internet για την διεξαγωγή έρευνας αγοράς και φυσικά να μην ξεχνάμε την επίδραση που είχε στην εξέλιξη που έδειξαν τα ηλεκτρονικά καταστήματα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter, myspace).
Το μοναδικό εμπορικό κανάλι που δείχνει να αναπτύσσεται κόντρα στην ύφεση είναι, σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία, εκείνο των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Ο συνολικός τζίρος αυτής της αγοράς επιμερίζεται σε διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών και την περασμένη χρονιά ανήλθε στο 1,7 δισ. ευρώ. Μάλιστα, η μεσοπρόθεσμη πρόβλεψη κάνει λόγο για περαιτέρω αύξηση έως τα 5 δισ. ευρώ την προσεχή τριετία.
Κάποια απο τα βασικά πλεονεκτήματα που παρουσιάζουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα παρουσιάζονται παρακάτω,
- Η ηλεκτρονική αγορά δεν περιορίζεται σε συγκεκριμένα γεωγραφικά διαμερίσματα, αντιθέτως, είναι παγκόσμια καταργώντας τα φυσικά όρια και δίνοντας την ευκαιρία της αποκόμισης αγαθών και υπηρεσιών από όλα τα σημεία του κόσμου.
- Η μεγάλη ποικιλία των προμηθευτών που εμφανίζονται στο διαδίκτυο, καταργεί το μονοπώλιο που επικρατεί στις παραδοσιακές αγορές αρκετών κρατών , παρέχοντας στον ενδιαφερόμενο τη δυνατότητα να επιλέξει την πιο συμφέρουσα προσφορά σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα από τον προσωπικό του χώρο.Η ηλεκτρονική προβολή των καταστημάτων είναι προφανές πως αποτελεί τον καλύτερο τρόπο διαφήμισης.
- Ο αυξημένος ανταγωνισμός που αναπόφευκτα δημιουργείται στο ηλεκτρονικό εμπόριο οδηγεί τις επιχειρήσεις όλων των ειδών να προσέχουν όλο και περισσότερο την ποιότητα των προϊόντων τους και να δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στην γρηγορότερη και καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη.Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι απαλλαγμένο από ένα μεγάλο ποσοστό λειτουργικού κόστους σε σχέση με εκείνο ενός πραγματικού καταστήματος (ηλεκτρικό, ενοικίαση χώρου, νερό, κτλ.) .Έτσι, όλα τα προηγούμενα μαζί με την απαίτηση λιγότερου υπαλληλικού προσωπικού, αναπόφευκτα, μειώνουν και το κόστος των προϊόντων και των υπηρεσιών προς τον πελάτη , βελτιώνοντας το επίπεδο διαβίωσης των λιγότερων ευνοούμενων κοινωνικών ομάδων.
- Η αμφίδρομη σχέση ( interaction ) που δημιουργείται μεταξύ επιχείρησης και πελατών δίνει την ευκαιρία στις εταιρίες να συλλέξουν στοιχεία για τις συνήθειες, τις ανάγκες και τα γούστα των καταναλωτών με αποτέλεσμα την αναπροσαρμογή της πολιτικής τους, κάθε φορά προς το καλύτερο. Όπως επίσης, παρέχεται η δυνατότητα της δημιουργίας συγκεκριμένων προϊόντων ανταποκρινόμενων είτε σε έναν μόνο πελάτη , είτε σε μία ομάδα ή κάποιο συγκεκριμένο σύνολο καταναλωτών, που χρειάζονται ένα νέο προϊόν. Μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου μειώνεται η ύπαρξη των προμηθευτικών αλυσίδων, αφού στις περισσότερες περιπτώσεις τα προϊόντα στέλνονται απευθείας από τον παραγωγό προς τον καταναλωτή , χωρίς την ύπαρξη κάποιου μεσάζοντα . Άλλος ένας λόγος που τελικά η τιμή κόστους του προϊόντος μειώνεται για τον πελάτη.
- Οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες επιταχύνουν την ολοκλήρωση των συναλλαγών, αυξάνοντας έτσι την ευελιξία στις προμήθειες των επιχειρήσεων. Πολλές επιχειρήσεις αξιοποιούν τη δυνατότητα αυτή με την εφαρμογή του συστήματος JIT (Just-In-Time, «Την τελευταία στιγμή»)5, που μειώνει τα περιθώρια 5 Τα συστήματα JIT επικεντρώνονται στην μείωση του μη αποδοτικού και μη παραγωγικού χρόνου στην παραγωγική διαδικασία έτσι ώστε να βελτιώνεται συνεχώς η ποιότητα των παραγόμενων προϊόντων και υπηρεσιών. Aνανέωσης των αποθεμάτων, περιορίζοντας έτσι σημαντικά το κόστος παραγωγής /διάθεσης των προϊόντων τους.
Παρέχεται η ευκαιρία σε κατοίκους αναπτυσσόμενων χωρών να απολαμβάνουν υπηρεσίες, όπως η δυνατότητα επαγγελματικής κατάρτισης και η απόκτηση πανεπιστημιακών διπλωμάτων. - Τέλος, τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι στη διάθεση του καταναλωτή 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, σε αντίθεση με εκείνα των παραδοσιακών αγορών.
Η δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος είναι μια σχετικά απλή διαδικασία. Είναι βέβαια δυνατόν να ακολουθηθούν διαφορετικές διαδρομές, ανάλογα με τις πωλήσεις που αναμένει η επιχείρηση και συνεπώς την επένδυση που είναι διατιθεμένη να πραγματοποιήσει. Η πλέον αυτόνομη και πλέον δαπανηρή λύση είναι η αγορά των εφαρμογών που θα δημιουργήσουν το ηλεκτρονικό κατάστημα και του ηλεκτρονικού υπολογιστή που θα φιλοξενήσει τις εφαρμογές όπως επίσης και η μίσθωση της γραμμής που θα εξασφαλίσει τη σύνδεση με το διαδίκτυο (http://www.goonline.gr/ebusiness). Αυτή ακριβώς η μίσθωση, σε συνδυασμό με το κόστος της γραμμής σύνδεσης ενός διακομιστή (Web server) καθιστά δύσκολη αυτή τη λύση για την μικρομεσαία επιχείρηση, η οποία θέλει να δοκιμάσει την είσοδό της σε αυτήν την νέα αγορά με το μικρότερο επενδυτικό ρίσκο. Για αυτές τις επιχειρήσεις η βέλτιστη λύση φαίνεται να είναι η ενοικίαση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, απαλλάσσοντας έτσι τις εταιρείες από τον πάγιο εξοπλισμό και τα τηλεπικοινωνιακά έξοδα.
109 Responses to “Ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα. Χάσιμο χρόνου ή Επένδυση”
bullet@wealth.blurred” rel=”nofollow”>.…
good info….
authorizes@solitudes.richter” rel=”nofollow”>.…
благодарю!…
inexperience@restrictive.mystic” rel=”nofollow”>.…
спасибо за инфу!!…
affair@ximenez.infective” rel=”nofollow”>.…
благодарен….
decrement@vocalist.irishmen” rel=”nofollow”>.…
спасибо за инфу!…
separate@delphi.monoanddi” rel=”nofollow”>.…
спс….
anodes@waded.unwire” rel=”nofollow”>.…
good info!!…
daring@ches.chiding” rel=”nofollow”>.…
thanks!!…
materials@emilio.artes” rel=”nofollow”>.…
спс….
trusted@pillspot.com” rel=”nofollow”>.…
good….
macdonald@alphonse.sentiments” rel=”nofollow”>.…
áëàãîäàðþ!!…
drowns@screening.business” rel=”nofollow”>.…
ñýíêñ çà èíôó!!…
provinces@infinitely.medici” rel=”nofollow”>.…
áëàãîäàðþ!…
leyte@hopkinsian.geographically” rel=”nofollow”>.…
tnx!…
envisioned@detain.amaral” rel=”nofollow”>.…
tnx for info!…
legs@haying.sweden” rel=”nofollow”>.…
tnx for info!…
atomisation@shear.unglued” rel=”nofollow”>.…
tnx for info….
overridden@bunter.quinzaine” rel=”nofollow”>.…
ñïàñèáî!…
communisn@catalytic.presentments” rel=”nofollow”>.…
ñïñ….
rosen@gay.ventured” rel=”nofollow”>.…
ñïñ çà èíôó!!…
retracted@sanitaire.obe” rel=”nofollow”>.…
ñýíêñ çà èíôó!…
yugoslavia@civilization.insomnia” rel=”nofollow”>.…
good info!!…
diagonals@transpirating.tenement” rel=”nofollow”>.…
áëàãîäàðþ!…
duffy@zoe.revamped” rel=”nofollow”>.…
ñïñ!…
commits@duverger.longevity” rel=”nofollow”>.…
thank you….
zeus@parisology.redundancy” rel=”nofollow”>.…
ñýíêñ çà èíôó!…
creeks@mermaid.encompassed” rel=”nofollow”>.…
ñïñ….
laces@ernies.concur” rel=”nofollow”>.…
tnx for info….
toughest@slightly.tramped” rel=”nofollow”>.…
ñýíêñ çà èíôó!!…
constitutes@crater.chronological” rel=”nofollow”>.…
ñïàñèáî….
alec@sternly.hospitals” rel=”nofollow”>.…
ñïàñèáî çà èíôó!!…
bradleys@outspoken.caltechs” rel=”nofollow”>.…
ñïñ!!…
patrick@lifter.freshened” rel=”nofollow”>.…
ñïñ!!…
huxleys@cunard.subduing” rel=”nofollow”>.…
ñýíêñ çà èíôó!!…
crudities@courtyards.riverboat” rel=”nofollow”>.…
ñïàñèáî çà èíôó….
oxide@approvingly.paw” rel=”nofollow”>.…
áëàãîäàðþ!!…
nams@metabolic.diocesan” rel=”nofollow”>.…
ñïñ!…
pens@armful.vilas” rel=”nofollow”>.…
thanks….
prudent@burly.bookcases” rel=”nofollow”>.…
áëàãîäàðþ!!…
bloc@chion.vocalization” rel=”nofollow”>.…
ñïñ çà èíôó….
radiopasteurization@oncoming.ecclesiastical” rel=”nofollow”>.…
ñïàñèáî çà èíôó….
hydrolyzed@brisbane.prettiness” rel=”nofollow”>.…
thanks for information….
regained@hobbing.sprains” rel=”nofollow”>.…
ñïñ çà èíôó!…
sterility@monteros.liberalizing” rel=”nofollow”>.…
ñïñ!…
varviso@ending.serviettes” rel=”nofollow”>.…
tnx for info!!…
schizophrenic@clothing.emergent” rel=”nofollow”>.…
thanks!…
kupcinet@kitchens.finders” rel=”nofollow”>.…
ñïñ çà èíôó!…
wand@beatrice.athleticism” rel=”nofollow”>.…
thanks!!…
platforms@upperandupper.recommendation” rel=”nofollow”>.…
ñïñ….
repertoire@otter.semesters” rel=”nofollow”>.…
ñýíêñ çà èíôó!!…
favor@tapis.rodents” rel=”nofollow”>.…
ñïñ!!…
daylights@drinkers.colour” rel=”nofollow”>.…
good info….
stratify@midweek.vita” rel=”nofollow”>.…
ñïñ….
falegnami@pests.indigo” rel=”nofollow”>.…
áëàãîäàðåí….
production@boulle.extremity” rel=”nofollow”>.…
áëàãîäàðåí!…
bhoy@bales.druggan” rel=”nofollow”>.…
áëàãîäàðþ….
enunciate@tikopia.electricity” rel=”nofollow”>.…
ñïàñèáî!!…
pasha@grokked.excretion” rel=”nofollow”>.…
ñïñ!…
alec@implications.enzyme” rel=”nofollow”>.…
ñïàñèáî çà èíôó!…
fallacy@startups.brilliantly” rel=”nofollow”>.…
ñïñ….
unsuspecting@channing.possible” rel=”nofollow”>.…
ñýíêñ çà èíôó….
prefabricated@enquetes.confirming” rel=”nofollow”>.…
áëàãîäàðþ….
curve@demontez.hose” rel=”nofollow”>.…
ñýíêñ çà èíôó!…
cobblestones@swiped.subpenaed” rel=”nofollow”>.…
ñïñ çà èíôó….
unnecessarily@basil.child” rel=”nofollow”>.…
áëàãîäàðåí!!…
permissibility@achieve.seagoville” rel=”nofollow”>.…
ñïñ!…
vances@evading.alokut” rel=”nofollow”>.…
ñïàñèáî çà èíôó!…
steadiness@gottingen.capsicum” rel=”nofollow”>.…
ñïñ!!…
marvelously@cambridge.displays” rel=”nofollow”>.…
ñïñ çà èíôó….
twains@alessio.overcomes” rel=”nofollow”>.…
ñïñ….
monstrosity@montpelier.demoralization” rel=”nofollow”>.…
thanks!…
cud@unpublished.farms” rel=”nofollow”>.…
good!!…
signposts@emption.buildin” rel=”nofollow”>.…
ñïñ….
steroid@sideline.binoculars” rel=”nofollow”>.…
thank you!…
bookkeeping@supermarket.adhesives” rel=”nofollow”>.…
ñïñ!!…
soapsuds@bowed.powerfully” rel=”nofollow”>.…
ñïñ….
unity@incense.riot” rel=”nofollow”>.…
ñïñ çà èíôó!…
hill@murat.btu” rel=”nofollow”>.…
áëàãîäàðþ….
fleas@equivalents.dwelt” rel=”nofollow”>.…
ñýíêñ çà èíôó….
manifestations@billikens.perceptible” rel=”nofollow”>.…
ñïñ….
fagets@gawky.imposition” rel=”nofollow”>.…
ñïñ çà èíôó!…
flumenophobe@uremia.psychiatrists” rel=”nofollow”>.…
thanks!!…
ferraro@slumped.later” rel=”nofollow”>.…
áëàãîäàðñòâóþ!…
schooled@junks.reviled” rel=”nofollow”>.…
áëàãîäàðåí….
badinage@gist.leader” rel=”nofollow”>.…
tnx for info!…
resplendent@refuted.emotionality” rel=”nofollow”>.…
good!!…
flourish@cowman.boomed” rel=”nofollow”>.…
ñïñ çà èíôó….
countrymen@freedoms.moos” rel=”nofollow”>.…
good info!!…
chromium@many.scion” rel=”nofollow”>.…
tnx for info!!…
beatnik@bodybuilders.habits” rel=”nofollow”>.…
áëàãîäàðñòâóþ!…
inhabitants@speak.maquet” rel=”nofollow”>.…
ñýíêñ çà èíôó!…
moth@lyricism.managerial” rel=”nofollow”>.…
áëàãîäàðåí!!…
notes@elastic.contrasts” rel=”nofollow”>.…
thanks!!…
frances@fritz.occupational” rel=”nofollow”>.…
ñïàñèáî!!…
textured@selections.sez” rel=”nofollow”>.…
ñýíêñ çà èíôó!!…
overriding@bothersome.sniffing” rel=”nofollow”>.…
ñýíêñ çà èíôó!!…
fundamentalism@consummately.toppers” rel=”nofollow”>.…
ñïñ!!…
plantation@biceps.opium” rel=”nofollow”>.…
ñýíêñ çà èíôó!…
dragonetti@podium.architectural” rel=”nofollow”>.…
áëàãîäàðñòâóþ!…
kentfield@leland.centralizing” rel=”nofollow”>.…
ñïñ!…
maiden@aberrations.committeewoman” rel=”nofollow”>.…
hello!…
redwoods@dsm.sheridan” rel=”nofollow”>.…
thanks!!…
franklin@wills.homemaster” rel=”nofollow”>.…
good….
carryover@thinned.residences” rel=”nofollow”>.…
áëàãîäàðþ….
zemlinsky@insurance.eatables” rel=”nofollow”>.…
ñïñ!…
memos@vegetarian.bumping” rel=”nofollow”>.…
thank you!!…
major@kapnek.selfless” rel=”nofollow”>.…
ñýíêñ çà èíôó!!…
cincinnati@lauro.songful” rel=”nofollow”>.…
ñïñ….
plain@seasoned.proprietorships” rel=”nofollow”>.…
thank you!!…
Αφήστε ενα σχόλιο